Oke, zeg eerlijk wie wil er nou niet duizenden volgers, honderden likes en een mooie feed?
Een boek over Instagram de titel zegt het al Instaproof. Weet jij al alle in en outs over Instagram?
#Ofkloodjemaarwataan
In 15 stappen naar insta(nt) succes op Instagram.
Eerder heeft Kirsten al eens een boek over Instagram geschreven. Maar die heb ik eigenlijk nooit gelezen. Shame, maar des te leuker vind ik het aan dit boek te beginnen. Dit boek schreef Kisten samen met Joyce. Op het ShowUp event haalde ik het boek op wat ik kreeg van Kirsten, thanks too you! Het ziet er al fab uit van de buitenkant. De vormgeving en design ziet er gelikt uit. Maar what about de inhoud? Ik kan zeggen dat ik super veel weet over Instagram. Wat ik zelf ondervind, wat ik hoor van mede bloggers, influencers en volgers. Ik kan je vertellen een aantal dingen waren echt nieuw voor mij. En ik had ook wel eens een aaaah ha, momentje!
De opbouw van het boek is fantastisch er komt veel ter spraken. Er zit duidelijke diepgang in de besproken onderwerpen. Het boek bestaat uit 15 hoofdstukken waar allerlei insta-zaken ter spraken komen.
Wat voor mij persoonlijk drie hoofdstukken die eruit springen zijn:
Het algoritme: Ja, die ja, wie kent hem niet! Daar worden zeer handige tips over uit gesproken, wat direct toepasbaar is. Een tip uit het boek cadeau: Wees consistent jap, daar schort het bij mij weleens aan zelf post ik wel altijd in de avond maar niet op vaste dagen.
Content kalender: Daar worden super fijne tips over gegeven. Zelf werk ik met de app preview maar in het boek worden meerdere app’s besproken en ook uitgelegd wat je er allemaal mee kan! #mustread!
Influencers: Wanneer ben je dit of word je het? Zijn geen duidelijke richtlijnen voor het is vooral booming op Instagram. Voor een bedrijf relatief goedkoop hun product of dienst te promoten. In het boek staar veel over geschreven! Leuk om te lezen ik herhaal: Influencers hoeven niet altijd heel veel volgers te hebben om invloedrijk te zijn. Dit hoofdstuk kan ik ook aanraden voor bedrijven die met influencers willen gaan werken of dit uiteraard al doen.
Ben je nieuwsgierig geworden naar het boek?
Heb jij hem al gelezen?